Video games and learning : (Registro nro. 1001980)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
Longitud fija campo de control | 03041nam a2200229ui 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
Número de control | ZaR2023000001 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA | |
Códigos de información de longitud fija | 231102s2011 xxua f 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS | |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) | 9780807751985 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador | UCA-ESI |
Lengua de catalogación | spa |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Squire, Kurt |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Video games and learning : |
Resto del título | teaching and participatory culture in the digital age / |
Mención de responsabilidad, etc. | Kurt Squire ; foreword by James Paul Gee ; featuring contributions by Henry Jenkins. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | New York : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Teachers College Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2011 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XVI, 253 páginas : |
Otras características físicas | ilustraciones, gráficas ; |
Dimensiones | 24 cm |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Technology, education--connections |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC | |
Nota de bibliografía, etc. | Bibliografía. - índice. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO | |
Sumario, etc, | Can we learn socially and academically valuable concepts and skills from video games? How can we best teach the "gamer generation"? This accessible book describes how educators and curriculum designers can harness the participatory nature of digital media and play. The author presents a comprehensive model of games and learning that integrates analyses of games, game culture, and educational game design. Building on more than 10 years of research, Kurt Squire tells the story of the emerging field of immersive, digitally mediated learning environments (or games) and outlines the future of education.Featuring engaging stories from the author's experiences as a game researcher, this book: Explores the intersections between commercial game design for entertainment and design-based research conducted in schools.Highlights the importance of social interactions around games at home, at school, and in online communities. Engages readers with a user-friendly presentation, including personal narratives, sidebars, screenshots, and annotations. Offers a forward-looking vision of the changing audience for educational video games. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Videojuegos |
Subdivisión de materia general | Aspectos psicológicos |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Videojuegos |
9 (RLIN) | 7535 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR | |
Catalogador/a | 84zar |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) | |
Fuente de clasificaión o esquema | Clasificación Decimal Universal |
Retirado | Motivo Retirado | No para préstamo | Localización permanente | Fecha adquisición | Tipo de adquisición | Préstamos totales | Signatura completa | Código de barras | Fecha última consulta | Préstamo | Tipo de ítem |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
03. BIBLIOTECA INGENIERÍA PUERTO REAL | 06/11/2023 | Compra | 681.3:794/SQU/vid | 3745204135 | 06/11/2023 | BIBLIOG. RECOM. | Manuales |