Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02695nam a2200289ui 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
GW0401200853 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
061016s2006 deu f 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
3-11-018968-2 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
978-3-11-018968-1 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA-CYT |
Centro transcriptor |
UCA |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Current trends in the development and teaching of the four language skills / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Esther Usó-Juan, Alicia Martínez-Flor |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Berlin : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Mouton de Gruyter, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2006 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XV, 499 p. ; |
Dimensiones |
24 cm |
490 00 - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Studies on language acquisition ; |
Designación de volumen o secuencia |
29 |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografía |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
"Current Trends in the Development and Teaching of the four Language Skills" builds connections from theory in the four language skills to instructional practices. It comprises twenty-one chapters that are grouped in five sections. The first section includes an introductory chapter which presents a communicative competence framework developed by the editors in order to highlight the key role the four skills play in language learning and teaching. The next four sections each represent a language skill: Section II is devoted to listening, Section III to speaking, Section IV to reading and Section V to writing. In order to provide an extensive treatment of each of the four skills, each section starts with a theoretical chapter which briefly illustrates advances in the understanding of how each skill is likely to be learned and taught, followed by four didactically oriented chapters authored by leading international specialists.These pedagogical chapters deal specifically with four key topics: areas of research that influence the teaching of a particular skill; an overview of strategies or techniques necessary for developing a particular skill; an approach to the academic orientation of a particular skill; and unique aspects of teaching each skill. Moreover, all chapters incorporate two common sections: pre-reading questions at the beginning of the chapter in order to stimulate readers' interest in its content, and a section entitled suggested activities at the end of the chapter in order to allow readers put the ideas and concepts presented into practice. The accessible style and practical focus of the volume make it an ideal tool for teachers, teacher trainers, and teacher trainees who are involved in teaching the four language skills in a second or foreign language context. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Lenguas |
Subdivisión de materia general |
Estudio y enseñanza |
9 (RLIN) |
5751 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Uso-Juan, Esther, |
Término indicativo de función |
editor literario |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Mártinez-Flor, Alicia, |
Término indicativo de función |
editor literario |
909 ## - No. registro Millennium |
-- |
multi |
-- |
- |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
Temas Koha (prestados), todas las copias |
3 |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) |
1 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) |
061017 |
Primera fecha, PF (RLIN) |
m |
-- |
a |
-- |
- |
-- |
0 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
84ds2 |
907 0# - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
ejc-x |
Biblioteca, fecha |
csj081029 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
mtp |
Biblioteca, fecha |
crsp0610 |