Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
03347nam a2200325Ia 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
070802s2005 ne a b 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9780080445458 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0080445454 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA |
Centro transcriptor |
UCA |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Backman, B. F. |
Forma desarrollada del nombre |
(Bjorn F.) |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Composite structures, design, safety, and innovation / |
Mención de responsabilidad, etc. |
B.F. Backman. |
256 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DE ORDENADOR |
Características del archivo de ordenador |
Servicio en línea. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Amsterdam ; |
-- |
Boston, Mass. : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Elsevier, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2005. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
x, 244 p. : |
Otras características físicas |
ill. ; |
Dimensiones |
25 cm. |
506 ## - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO |
Limitaciones de acceso |
Acceso restringido a miembros del Consorcio de Bibliotecas Universitarias de Andalucía. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Aerospace structural design, especially for large aircraft, is an empirical pursuit dominated by rules of thumb and often-painful service experiences. Expertise on traditional materials is not transferable to new materials, processes and structural concepts. This is because it is not based on or derived from well-defined measures of safety. This book addresses the need for safe innovation based on practical, explicit structural safety constraints for use in innovative structures of the future where guiding service experience is non-existent. The book covers new ground by the demonstration of ways to satisfy levels of safety by focusing on structural integrity; and complementing the lack of service experience with risk management, based on flexible inspection methods recognizing that safety is a function of time. Fundamentally the book shoes demonstrates how safety methods can be made available to the engineering community without requiring huge statistical databases to establish internal and external loads distributions for use in reliability analysis. An essential title for anyone working on structural integrity, or composite structures. It will be of equal interest to aerospace engineers and materials scientists working in academia, industry and government. <li></li>Demonstrates a practically manageable way to produce safe innovation using composites in environments with no service experience <li></li>New approach to a subject that has not previously been treated in a holistic manner <li></li>This book could not have come at a more topical time, Boeing are currently launching the first commercial plane made entirely of composite materials <li></li>The focus of this book is Composite Materials but other fields of innovation could be treated in the same manner. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1.0Introduction -- 2.0Structural Design -- 3.0Structural Safety -- 4.0Innovation -- 5.0Safety Objectives -- 6.0Risk Management -- 7.0Trades -- 8.0Building Block Approach -- 9.0Design Scenarios -- 10.0The Design Process -- 11.0Damage and Detection -- 12.0Design Philosophy -- 13.0Analysis of Design Criteria -- 14.0Design Example -- 15.0Design of Composite Structure -- Appendix AA Model of Ultimate Integrity -- Appendix BA Comparison between Metal and Composite Panels. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references (p. 241) and index. |
541 ## - NOTA DE FUENTE DE ADQUISICIÓN DIRECTA |
Fuente de adquisición |
ScienceDirect. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Aviones |
Subdivisión de materia general |
Materiales. |
9 (RLIN) |
14096 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Materiales compuestos. |
9 (RLIN) |
7241 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Airframes |
Subdivisión de materia general |
Materials. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Composite materials. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Airframes |
Subdivisión de materia general |
Design and construction. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Aviones |
Subdivisión de materia general |
Diseño y construcción |
9 (RLIN) |
14092 |
909 ## - No. registro Millennium |
-- |
cyt |
-- |
- |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) |
1 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) |
080314 |
Primera fecha, PF (RLIN) |
m |
-- |
a |
-- |
- |
-- |
0 |