Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02260nam a2200277ui 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
UK0486901054 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
091103s2009 gbra f 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0-262-01260-X |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA-JER |
Centro transcriptor |
UCA |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Zeidner, Moshe |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
What we know about emotional intelligence : |
Resto del título |
how it affects learning, work, relationships, and our mental health / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Moshe Zeidner, Gerald Matthews, and Richards D. Roberts |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
The MIT Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2009 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XVIII, 441 p. : |
Otras características físicas |
il., tablas ; |
Dimensiones |
23 cm |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Índice |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografía: p. [389]-424 |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Emotional intelligence (or EI) - the ability to perceive, regulate, and communicate emotions, to understand emotions in ourselves and others - has been the subject of best-selling books, magazine cover stories, and countless media mentions. It has been touted as a solution for problems ranging from relationship issues to the inadequacies of local schools. But the media hype has far outpaced the scientific research on emotional intelligence. In "What We Know about Emotional Intelligence", three experts who are actively involved in research into EI offer a state-of-the-art account of EI in theory and practice. They tell us what we know about EI based not on anecdote or wishful thinking but on science. EI promises a new means for achieving success and personal happiness. Coaches and consultants offer EI training and administer EQ tests - despite the lack of any agreement on how to measure EI, the usefulness of testing for EI, and even how to define EI. "What We Know about Emotional Intelligence" looks at current knowledge about EI with the goal of translating it into practical recommendations in work, school, social, and psychological contexts. The authors discuss what is (and what isn't) EI, why the concept has such appeal today, how EI develops, and the usefulness of EI in the real world - in school curricula, the workplace, and treating psychological dysfunction. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Inteligencia emocional |
9 (RLIN) |
10702 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Matthews, Gerald |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Roberts, Richard D. |
909 ## - No. registro Millennium |
-- |
jer |
-- |
- |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) |
0 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) |
091103 |
Primera fecha, PF (RLIN) |
m |
-- |
a |
-- |
- |
-- |
0 |
907 0# - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
imc |
Biblioteca, fecha |
jer091209 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
84ds2 |