Learning futures : (Registro nro. 877557)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 03275nam a2200301ui 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control UK1242807663
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control OSt
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 110531s2011 uk f 001 00eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 978-0-415-58143-1
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador UCA-CCE
Centro transcriptor UCA
Lengua de catalogación spa
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Facer, Keri
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Learning futures :
Resto del título education, technology and social change /
Mención de responsabilidad, etc. Keri Facer
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2011
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión X, 181 p. ;
Dimensiones 24 cm
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Índice
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC
Nota de bibliografía, etc. Bibliografía: p. [153]-172
520 ## - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, In the twenty-first century educators around the world are being told that they need to transform education systems to adapt young people for the challenges of a global digital knowledge economy. Too rarely, however, do we ask whether this future vision is robust, achievable or even desirable, whether alternative futures might be in development, and what other possible futures might demand of education. Drawing on ten years of research into educational innovation and socio-technical change, working with educators, researchers, digital industries, students and policy-makers, this book questions taken-for-granted assumptions about the future of education. Arguing that we have been working with too narrow a vision of the future, Keri Facer makes a case for recognising the challenges that the next two decades may bring, including: The emergence of new relationships between humans and technology The opportunities and challenges of aging populations The development of new forms of knowledge and democracy The challenges of climate warming and environmental disruption The potential for radical economic and social inequalities This book describes the potential for these developments to impact critical aspects of education -- including adult-child relationships, social justice, curriculum design, community relationships and learning ecologies. Packed with examples from around the world and utilising vital research undertaken by the author while Research Director at the UK's Futurelab, the book helps to bring into focus the risks and opportunities for schools, students and societies over the coming two decades. It makes a powerful case for rethinking the relationship between education and social and technological change, and presents a set of key strategies for creating schools better able to meet the emerging needs of their students and communities. An important contribution to the debates surrounding educational futures, this book is compelling reading for all of those, including educators, researchers, policy makers and students, who are asking the question 'how can education help us to build desirable futures for everyone in the context of social and technological change?' Keri Facer is Professor of Education at the Education and Social Research Institute, Manchester Metropolitan University where she works in the fields of digital cultures, educational change and social justice.
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Educación
9 (RLIN) 10640
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Tecnología educativa
9 (RLIN) 808
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Tecnología de la información
9 (RLIN) 9366
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Internet en la enseñanza
9 (RLIN) 5417
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Internet
Subdivisión de materia general Aspectos sociales
9 (RLIN) 17074
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a 84ds2
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a mld
Biblioteca, fecha crsp110608
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Suprimir del OPAC No
Fuente de clasificaión o esquema Clasificación Decimal Universal
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN)
Iniciales de operador, IOP (RLIN) 1
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) 110608
Primera fecha, PF (RLIN) m
Existencias
Retirado Motivo Retirado No para préstamo Localización permanente Fecha adquisición Tipo de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Préstamo Tipo de ítem
      02. BIBLIOTECA CAMPUS PUERTO REAL 29/10/2016 Compra   37:681.3/FAC/lea 3743055930 29/07/2022 PREST. LIBROS Monografías

Con tecnología Koha