Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02359nam a2200313ui 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
UK1242810006 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
120221s2011 enk f 001 00eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
978-0-415-68650-1 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA-CCE |
Centro transcriptor |
UCA |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Educational theories, cultures and learning : |
Resto del título |
a critical perspective / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Harry Daniels, Hugh Lauder, Jill Porter with Sarah Hartshorn |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Routledge, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2011 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
VIII, 241 p. ; |
Dimensiones |
24 cm |
490 00 - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Critical perspectives on education |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Índice |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Bibliografía |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Educational Theories, Cultures and Learning focuses on how education is understood in different cultures, the theories and related assumptions we make about learners and students and how we think about them, and how we can understand the principle actors in education - learners and teachers. Within this volume, internationally renowned contributors address a number of fundamental questions designed to take the reader to the heart of current debates around pedagogy, globalisation, and learning and teaching, such as: What role does culture play in our understanding of pedagogy?.What role do global influences, especially economic, cultural and social, have in shaping our understanding of education? How does language influence our thinking about education?. What implications does our view of childhood have for education?. How do learners negotiate the transition between the different phases of education?. How best can children learn the 'school knowledge'?. What is a teacher? And how do teachers learn?. How do we understand learners, their minds, identity and development?. To encourage reflection, many of the chapters also include questions for debate and a guide to further reading. Read alongside its companion volume, Knowledge, Values and Educational Policy, readers will be encouraged to consider and think about some of the key issues facing education and educationists today. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Pedagogía |
9 (RLIN) |
2653 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Sociología de la educación |
9 (RLIN) |
10520 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Educación |
Subdivisión de materia general |
Aspectos económicos |
9 (RLIN) |
10823 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Daniels, Harry |
Término indicativo de función |
editor literario |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Lauder, Hugh |
Término indicativo de función |
editor literario |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Porter, Jill |
909 ## - No. registro Millennium |
-- |
cce |
-- |
- |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) |
1 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) |
120308 |
Primera fecha, PF (RLIN) |
m |
-- |
a |
-- |
- |
-- |
0 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
84ds2 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
mld |
Biblioteca, fecha |
crsp120308 |