Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
04499cam a2200289 a 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20240304140201.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
131125s2007 ctua b 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0275993639 (alk. paper) |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9780275993634 (alk. paper) |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
UCA-JER |
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN |
Número de clasificación |
80.42 |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Educating people to be emotionally intelligent / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Reuven Bar-On, J.G. Maree and Maurice Jesse Elias. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Westport, Conn. : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Praeger Publishers, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2007 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xvi, 323 p. : |
Otras características físicas |
ill. ; |
Dimensiones |
25 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Includes bibliographical references and index. |
505 00 - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Título (R ) |
How important is it to educate people to be emotionally intelligent, and can it be done? / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Reuven Bar-On -- |
Título (R ) |
The development of emotional competence : pathways for helping children to become emotionally intelligent / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Carolyn Saarni -- |
Título (R ) |
Emotionally intelligent parenting / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Robin Stern and Maurice J. Elias -- |
Título (R ) |
School-family partnerships to enhance children's social, emotional and academic learning / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Evanthia N. Patrikakou and Roger P. Weissberg -- |
Título (R ) |
The social, emotional and academic education of children : theories, goals, methods and assessments / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Jonathan Cohen and Sandra V. Sandy -- |
Título (R ) |
School practices to build social-emotional competence as the foundation of academic and life success / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Joseph E. Zins, Maurice J. Elias and Mark T. Greenberg -- |
Título (R ) |
The comer school development program : a pioneering approach to improving social, emotional and academic competence / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Norris M. Haynes -- |
Título (R ) |
The self-science approach to social-emotional learning / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Karen McCown, Anabel L. Jensen and Joshua Freedman -- |
Título (R ) |
Creating an emotionally intelligent school district : a skill-based approach / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Marc A. Brackett ... [et al.] -- |
Título (R ) |
First steps in developing a community-based teacher training program designed to educate children to be emotionally intelligent / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Jacobus G. Maree and Queen Esther M. Mokhuane -- |
Título (R ) |
Developing emotional intelligence through coaching for leadership, professional and occupational excellence / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Richard E. Boyatzis -- |
Título (R ) |
The practice of emotional intelligence coaching in organizations : a hands-on guide to successful outcomes / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Charles J. Wolfe -- |
Título (R ) |
Coaching executives to enhance emotional intelligence and increase productivity / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Geetu Bharwaney -- |
Título (R ) |
Emotional competence development and the bottom line : lessons from American Express financial advisors / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Douglas Lennick -- |
Título (R ) |
Applying emotional intelligence in understanding and treating physical and psychological disorders : what we have learned from alexithymia / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Graeme J. Taylor and Helen L. Taylor-Allan -- |
Título (R ) |
Applying emotional intelligence in treating individuals with severe psychiatric disorders : a psychotherapeutic model for educating people to be emotionally intelligent / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Lana Stohl ... [et al.] -- |
Título (R ) |
Assessing emotional intelligence in children : a review of existing measures of emotional and social competence / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Sarah Stewart-Brown and Laurel Edmunds -- |
Título (R ) |
Assessing emotional intelligence in adults : a review of the most popular measures / |
Mención de responsabilidad (R ) |
David L. Van Rooy and Chockalingam Viswesvaran -- |
Título (R ) |
The anatomy of emotional intelligence and implications for educating people to be emotionally intelligent / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Antoine Bechara, Antonio R. Damasio and Reuven Bar-On -- |
Título (R ) |
Integrative summary / |
Mención de responsabilidad (R ) |
Peter Salovey. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Inteligencia emocional |
9 (RLIN) |
10702 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Bar-On, Reuven, |
Fechas asociadas al nombre |
1944- |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Maree, Kobus, |
Fechas asociadas al nombre |
1951- |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Elias, Maurice J. |
907 0# - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
imc |
Biblioteca, fecha |
jer140130 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
84ln |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
Fuente de clasificaión o esquema |
Clasificación Decimal Universal |
Temas Koha (prestados), todas las copias |
1 |