Vocabulary myths : (Record no. 911629)

000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 02487nam a2200289ui 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control ZaR2016000001
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Identificador del nnúmero de control OSt
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 160609s2004 us f 001 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9780472030293
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador UCA-CYT
Centro transcriptor UCA
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Folse, Keith S.
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Vocabulary myths :
Resto del título applying second language research to classroom teaching /
Mención de responsabilidad, etc. Keith S. Folse
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Ann Arbor :
Nombre del editor, distribuidor, etc. University of Michigan Press,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2004
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión IX, 185 p.;
Dimensiones 23 cm.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Índice
520 ## - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, In Vocabulary Myths , Keith S. Folse breaks down the teaching of second language vocabulary into eight commonly held myths. In debunking each myth, he introduces the myth with a story based on his 25 years of teaching experience (in the United States and abroad), continues with a presentation of what empirical research has shown on the topic, and finishes with a list of what teachers can do in their classrooms to facilitate true vocabulary acquisition.The goal of Vocabulary Myths is to foster a paradigm shift that correctly views vocabulary as fundamental in any second language learning process and demonstrates that research supports this goal-that in fact there is a wealth of empirical evidence to support these views. In addition, an important theme is that teachers have overestimated how much vocabulary students really understand, and as a result, the so-called "comprehensible input" is neither comprehensible nor input.The second language vocabulary acquisition myths reexamined in this book are:In learning another language, vocabulary is not as important as grammar or other areas.Using word lists to learn L2 vocabulary is unproductive.Presenting new vocabulary in semantic sets facilitates learning.The use of translations to learn new vocabulary should be discouraged.Guessing words from context is an excellent strategy for learning L2 vocabulary.The best vocabulary learners make use of one or two really specific vocabulary learning strategies.The best dictionary for L2 learners is a monolingual dictionary.Teachers, textbooks, and curricula cover L2 vocabulary adequately.
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Inglés
Subdivisión de materia general Estudio y enseñanza
-- Alófonos.
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Vocabulario
Subdivisión de materia general Estudio y enseñanza
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Lenguas
Subdivisión de materia general Estudio y enseñanza
9 (RLIN) 5751
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Segunda lengua
Subdivisión de materia general Adquisición
9 (RLIN) 11799
909 ## - No. registro Millennium
-- multi
-- -
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Suprimir del OPAC No
Temas Koha (prestados), todas las copias 1
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN)
Iniciales de operador, IOP (RLIN) 0
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) 160614
Primera fecha, PF (RLIN) m
-- a
-- -
-- 0
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a 84zar
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a mld
Biblioteca, fecha crsp160614
907 0# - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a imc-x
Biblioteca, fecha jer160923
Holdings
Retirado Motivo Retirado No para préstamo Localización permanente Fecha adquisición Tipo de adquisición Préstamos totales Renovaciones totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Fecha último préstamo Identificador uniforme de recurso Préstamo Tipo de ítem
      02. BIBLIOTECA CAMPUS PUERTO REAL 2016-10-29 Compra 1 9 802.0-3/FOL/voc 3744291370 2018-05-29 2018-03-09 i3459923x PREST. LIBROS Monografías
      01. BIBLIOTECA CAMPUS JEREZ 2016-11-11 Compra     FI-I-816 3743412174 2016-11-11   i34636171 PREST. LIBROS Monografías

Powered by Koha