Academic writing and plagiarism : (Registro nro. 913115)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
Longitud fija campo de control | 02096nam a2200241ui 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
Identificador del número de control | OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA | |
Códigos de información de longitud fija | 160519s2010 uk a f 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS | |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) | 99781441139535 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador | UCA-JER |
Centro transcriptor | UCA |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Pecorari, Diane |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Academic writing and plagiarism : |
Resto del título | a linguistic analysis / |
Mención de responsabilidad, etc. | Diane Pecorari |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | London : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Continuum, |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2010 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 214 p. : |
Otras características físicas | il.; |
Dimensiones | 24 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Índice |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC | |
Nota de bibliografía, etc. | Bibliografía: p. [187]-206 |
520 ## - NOTA DE SUMARIO | |
Sumario, etc, | Plagiarism has long been regarded with concern by the university community as a serious act of wrongdoing threatening core academic values. There has been a perceived increase in plagiarism over recent years, due in part to issues raised by the new media, a diverse student population and the rise in English as a lingua franca. This book examines plagiarism, the inappropriate relationship between a text and its sources, from a linguistic perspective. Diane Pecorari brings recent linguistic research to bear on plagiarism, including processes of first and second language writers; interplay between reading and writing; writer's identity and voice; and the expectations of the academic discourse community. Using empirical data drawn from a large sample of student writing, compared against written sources, Academic Writing and Plagiarism argues that some plagiarism, in this linguistic context, can be regarded as a failure of pedagogy rather than a deliberate attempt to transgress. The book examines the implications of this gap between the institutions' expectations of the students, student performance and institutional awareness, and suggests pedagogic solutions to be implemented at student, tutor and institutional levels. Academic Writing and Plagiarism is essential reading for those in applied linguistics concerned with the transmission and adaptation of knowledge and discourse. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Redacción |
9 (RLIN) | 7239 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Falsificaciones y supercherías literarias |
9 (RLIN) | 12500 |
909 ## - No. registro Millennium | |
-- | jer |
-- | - |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) | |
Suprimir del OPAC | No |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) | |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) | 0 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) | 160830 |
Primera fecha, PF (RLIN) | m |
-- | a |
-- | - |
-- | 0 |
907 0# - CÓDIGO DE CATALOGADOR | |
Catalogador/a | imc-x |
Biblioteca, fecha | jer160830 |
Retirado | Motivo Retirado | No para préstamo | Localización permanente | Fecha adquisición | Tipo de adquisición | Préstamos totales | Signatura completa | Código de barras | Fecha última consulta | Préstamo | Tipo de ítem |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
01. BIBLIOTECA CAMPUS JEREZ | 29/10/2016 | Compra | FI-I-808 | 3743412423 | 29/10/2016 | PREST. LIBROS | Monografías |