Academic writing and plagiarism : (Registro nro. 913115)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 02096nam a2200241ui 4500
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control OSt
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 160519s2010 uk a f 001 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 99781441139535
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador UCA-JER
Centro transcriptor UCA
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Pecorari, Diane
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Academic writing and plagiarism :
Resto del título a linguistic analysis /
Mención de responsabilidad, etc. Diane Pecorari
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Continuum,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2010
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 214 p. :
Otras características físicas il.;
Dimensiones 24 cm.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Índice
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC
Nota de bibliografía, etc. Bibliografía: p. [187]-206
520 ## - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, Plagiarism has long been regarded with concern by the university community as a serious act of wrongdoing threatening core academic values. There has been a perceived increase in plagiarism over recent years, due in part to issues raised by the new media, a diverse student population and the rise in English as a lingua franca. This book examines plagiarism, the inappropriate relationship between a text and its sources, from a linguistic perspective. Diane Pecorari brings recent linguistic research to bear on plagiarism, including processes of first and second language writers; interplay between reading and writing; writer's identity and voice; and the expectations of the academic discourse community. Using empirical data drawn from a large sample of student writing, compared against written sources, Academic Writing and Plagiarism argues that some plagiarism, in this linguistic context, can be regarded as a failure of pedagogy rather than a deliberate attempt to transgress. The book examines the implications of this gap between the institutions' expectations of the students, student performance and institutional awareness, and suggests pedagogic solutions to be implemented at student, tutor and institutional levels. Academic Writing and Plagiarism is essential reading for those in applied linguistics concerned with the transmission and adaptation of knowledge and discourse.
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Redacción
9 (RLIN) 7239
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Falsificaciones y supercherías literarias
9 (RLIN) 12500
909 ## - No. registro Millennium
-- jer
-- -
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Suprimir del OPAC No
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN)
Iniciales de operador, IOP (RLIN) 0
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) 160830
Primera fecha, PF (RLIN) m
-- a
-- -
-- 0
907 0# - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a imc-x
Biblioteca, fecha jer160830
Existencias
Retirado Motivo Retirado No para préstamo Localización permanente Fecha adquisición Tipo de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Préstamo Tipo de ítem
      01. BIBLIOTECA CAMPUS JEREZ 29/10/2016 Compra   FI-I-808 3743412423 29/10/2016 PREST. LIBROS Monografías

Con tecnología Koha