Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02705cam a2200301 i 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
160908s2016 nyu bf 001 0 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9780415747547 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA-CCE |
Centro transcriptor |
UCA |
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Routledge handbook of international education and development / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Simon McGrath and Qing Gu. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
New York : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Routledge, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2016. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XX, 495 p. ; |
Dimensiones |
26 cm. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye referencias bibliográficas de cada capítulo e índice. |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This timely Handbook takes stock of the range of debates that characterise the field of international education and development, and suggests key aspects of a research agenda for the next period. It is deliberately divergent in its approach, recognising the major ideological and epistemological divides that characterise a field that draws on many traditions. Leading and emergent voices from different paradigms and contexts are afforded a space to be heard and each section puts current debates in larger historical contexts. The Handbook is divided in four parts and book-ended by an introduction and a conclusion, the latter oriented towards the implications that the volume has for future research agendas. The first part explores major strands of debates about education{u2019}s place in development theory. The second acknowledges the disciplining of the field by the education for all movement and examines the place that learning and teaching, and schools play in development. Part three looks beyond schools to consider early years, adult and vocational education but focuses particularly on the return to thinking about higher education's role in development. The final part considers the changing, but still important, role that international cooperation plays in shaping education in developing countries. Featuring over thirty chapters written by leading international and interdisciplinary scholars, the Routledge Handbook of International Education and Development offers the first comprehensive and forward-looking resource for students and scholars. (Fuente: www.routledge.com) |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Educación |
Subdivisión geográfica |
Aspectos económicos |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Desarrollo económico y social |
Subdivisión de materia general |
Efectos de la educación |
9 (RLIN) |
11420 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Política educativa. |
9 (RLIN) |
2602 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Educación |
Subdivisión de materia general |
Investigación |
9 (RLIN) |
11427 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Administración escolar. |
9 (RLIN) |
10441 |
650 00 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Education |
Subdivisión de materia general |
Economic aspects |
Subdivisión de forma |
Handbooks, manuals, etc. |
650 00 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Economic development |
Subdivisión de materia general |
Effect of education on |
Subdivisión de forma |
Handbooks, manuals, etc. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
McGrath, Simon A., |
Término indicativo de función |
editor literario |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Gu, Qing, |
Término indicativo de función |
editor literario |
909 ## - No. registro Millennium |
-- |
cce |
-- |
- |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) |
0 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) |
161027 |
Primera fecha, PF (RLIN) |
m |
-- |
a |
-- |
- |
-- |
0 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
mld |
Biblioteca, fecha |
crsp161027 |