Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02612nam a2200289ui 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Número de control |
US0526600461 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Identificador del número de control |
OSt |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
120124s2003 us ad f 001 00eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
0-8058-3156-8 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA-CCE |
Centro transcriptor |
UCA |
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
The development of arithmetic concepts and skills : |
Resto del título |
constructive adaptive expertise / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Arthur J. Baroody, Ann Dowker |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Mahwah, New Jersey : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Lawrence Erlbaum, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2003 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
XXI, 494 p. : |
Otras características físicas |
il., gráf. ; |
Dimensiones |
24 cm |
490 00 - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Mathematical Thinking & Learning |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Índice |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
This volume focuses on two related questions that are central to both the psychology of mathematical thinking and learning and to the improvement of mathematics education: what is the nature of arithmetic expertise? and how can instruction best promote it? Contributors from a variety of specialities, including cognitive, developmental, educational and neurological psychology; mathematics education; and special education, offer theoretical perspectives amd empirical evidence about these issues. As reported in this volume, both theory and research indicate that the nature of arithmetic expertise and how best to promote it are are far more complex than conventional wisdom and many scholars, past and present, have suggested. The results of psychological, educational and clinical studies using a wide range of arithmetic tasks and populations (including "normally" and atypically developing children, non-injured and brain-injured adults and savants) all point to the same conclusion: the heart of arithmetic fluency, in general, and the flexible and creative use of strategies, in particular, is what is termed "adaptive expertise" (meaningful or conceptually based knowldge). The construction of adaptive expertise is examined across various arithmetic topics and age groups. The book should be useful for researchers and graduate students interested in mathematical cognition and learning (including mathematics educators, developmental and educational psychologists and neuropsychologists), educators (including teachers, curriculum supervisors and school administrators) and others interested in improving arithmetic instruction (including officials in national and local education departments, the media and parents). |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Aritmética |
Subdivisión de materia general |
Estudio y enseñanza |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Matemáticas |
9 (RLIN) |
3546 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Baroody, Arthur J. |
Término indicativo de función |
editor literario |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Dowker, Ann |
902 ## - NOMBRE PERSONAL DE ENCUADERNADOR |
Nombre de persona |
150918 |
909 ## - No. registro Millennium |
-- |
cce |
-- |
o |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Suprimir del OPAC |
No |
Temas Koha (prestados), todas las copias |
1 |
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN) |
Iniciales de operador, IOP (RLIN) |
1 |
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) |
120202 |
Primera fecha, PF (RLIN) |
m |
-- |
a |
-- |
o |
-- |
4 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
84ds2 |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
mld |
Biblioteca, fecha |
crsp120202 |