The development of arithmetic concepts and skills : (Registro nro. 918092)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 02612nam a2200289ui 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control US0526600461
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Identificador del número de control OSt
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 120124s2003 us ad f 001 00eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 0-8058-3156-8
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador UCA-CCE
Centro transcriptor UCA
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The development of arithmetic concepts and skills :
Resto del título constructive adaptive expertise /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Arthur J. Baroody, Ann Dowker
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Mahwah, New Jersey :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Lawrence Erlbaum,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2003
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión XXI, 494 p. :
Otras características físicas il., gráf. ;
Dimensiones 24 cm
490 00 - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Mathematical Thinking & Learning
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Índice
520 ## - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, This volume focuses on two related questions that are central to both the psychology of mathematical thinking and learning and to the improvement of mathematics education: what is the nature of arithmetic expertise? and how can instruction best promote it? Contributors from a variety of specialities, including cognitive, developmental, educational and neurological psychology; mathematics education; and special education, offer theoretical perspectives amd empirical evidence about these issues. As reported in this volume, both theory and research indicate that the nature of arithmetic expertise and how best to promote it are are far more complex than conventional wisdom and many scholars, past and present, have suggested. The results of psychological, educational and clinical studies using a wide range of arithmetic tasks and populations (including "normally" and atypically developing children, non-injured and brain-injured adults and savants) all point to the same conclusion: the heart of arithmetic fluency, in general, and the flexible and creative use of strategies, in particular, is what is termed "adaptive expertise" (meaningful or conceptually based knowldge). The construction of adaptive expertise is examined across various arithmetic topics and age groups. The book should be useful for researchers and graduate students interested in mathematical cognition and learning (including mathematics educators, developmental and educational psychologists and neuropsychologists), educators (including teachers, curriculum supervisors and school administrators) and others interested in improving arithmetic instruction (including officials in national and local education departments, the media and parents).
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Aritmética
Subdivisión de materia general Estudio y enseñanza
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Matemáticas
9 (RLIN) 3546
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Baroody, Arthur J.
Término indicativo de función editor literario
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Dowker, Ann
902 ## - NOMBRE PERSONAL DE ENCUADERNADOR
Nombre de persona 150918
909 ## - No. registro Millennium
-- cce
-- o
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Suprimir del OPAC No
Temas Koha (prestados), todas las copias 1
998 ## - CONTROL LOCAL DE INFORMACIÓN (RLIN)
Iniciales de operador, IOP (RLIN) 1
Iniciales de catalogador, INC (RLIN) 120202
Primera fecha, PF (RLIN) m
-- a
-- o
-- 4
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a 84ds2
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a mld
Biblioteca, fecha crsp120202
Existencias
Retirado Motivo Retirado No para préstamo Localización permanente Fecha adquisición Tipo de adquisición Préstamos totales Renovaciones totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Fecha último préstamo Tipo de ítem Nota pública
      02. BIBLIOTECA CAMPUS PUERTO REAL 21/02/2017 Compra 2 4 511.1:37/DEV 3743754721 06/06/2019 31/10/2017 Monografías PREST. LIBROS

Con tecnología Koha