Detalles MARC
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
02018nam a2200217 i 4500 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
180831t2006 -us f 001 0 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
978-0-231-13059-2 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador |
UCA |
Lengua de catalogación |
spa |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Armstrong, Nancy |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
How Novels Think : |
Resto del título |
the Limits of British Individualism from 1719-1900 / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Nancy Armstrong |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
New York : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Columbia University Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2006 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
191 p. ; |
Dimensiones |
23 cm. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Índice |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye referencias bibliográfica |
520 ## - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
Nancy Armstrong argues that the history of the novel and the history of the modern individual are, quite literally, one and the same. She suggests that certain works of fiction created a subject, one displaying wit, will, or energy capable of shifting the social order to grant the exceptional person a place commensurate with his or her individual worth. Once the novel had created this figure, readers understood themselves in terms of a narrative that produced a self-governing subject. In the decades following the revolutions in British North America and France, the major novelists distinguished themselves as authors by questioning the fantasy of a self-made individual. To show how novels by Defoe, Austen, Scott, Brontë, Dickens, Eliot, Hardy, Haggard, and Stoker participated in the process of making, updating, and perpetuating the figure of the individual, Armstrong puts them in dialogue with the writings of Locke, Hume, Rousseau, Malthus, Darwin, Kant, and Freud. Such theorists as Althusser, Balibar, Foucault, and Deleuze help her make the point that the individual was not one but several different figures. The delineation and potential of the modern subject depended as much upon what it had to incorporate as what alternatives it had to keep at bay to address the conflicts raging in and around the British novel. |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Individualismo en la literatura |
Subdivisión cronológica |
1719-1900 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Novela inglesa |
Subdivisión cronológica |
1719-1900 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Individualism in literature. |
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR |
Catalogador/a |
84quo |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Clasificación Decimal Universal |
Suprimir del OPAC |
No |