Serious games : (Record no. 960943)

000 -CABECERA
Longitud fija campo de control 02502nam a2200217ui 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Número de control ZaR2020002382
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Códigos de información de longitud fija 200414s2016 sz f 001 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9783319406114
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador UCA-ESI
Lengua de catalogación spa
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Serious games :
Resto del título foundations, concepts and practice /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Ralf Dörner, Stefan Göbel, Wolfgang Effelsberg, Josef Wiemeyer
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Cham :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Springer,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2016
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión XVI, 421 p. ;
Dimensiones 24 cm.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Índice
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC
Nota de bibliografía, etc. Bibliografía
520 ## - NOTA DE SUMARIO
Sumario, etc, This textbook provides an introduction to the fundamentals of serious games, which differ considerably from computer games that are meant for pure entertainment. Undergraduate and graduate students from various disciplines who want to learn about serious games are one target group of this book. Prospective developers of serious games are another, as they can use the book for self-study in order to learn about the distinctive features of serious game design and development. And ultimately, the book also addresses prospective users of serious game technologies by providing them with a solid basis for judging the advantages and limitations of serious games in different application areas such as game-based learning, training and simulation or games for health.To cater to this heterogeneous readership and wide range of interests, every effort was made to make the book flexible to use. All readers are expected to study Chapter 1, as it provides the necessary basics and terminology that will be used in all subsequent chapters. The eleven chapters that follow cover the creation of serious games (design, authoring processes and tools, content production), the runtime context of serious games (game engines, adaptation mechanisms, game balancing, game mastering, multi-player serious games), the effects of serious games and their evaluation (player experience, assessment techniques, performance indicators), and serious games in practice (economic aspects, cost-benefit analysis, serious game distribution). To familiarize the readers with best practice in this field, the final chapter presents more than 30 selected examples of serious games illustrating their characteristics and showcasing their practical use. Lecturers can select chapters in a sequence that is most suitable for their specific course or seminar.
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Juegos de simulación en la enseñanza
9 (RLIN) 10851
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Juegos educaitivos
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Dörner, Ralf
Término indicativo de función editor
907 ## - CÓDIGO DE CATALOGADOR
Catalogador/a 84zar
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Fuente de clasificaión o esquema
Suprimir del OPAC No
Temas Koha (prestados), todas las copias 1
Holdings
Retirado Motivo Retirado No para préstamo Localización permanente Fecha adquisición Tipo de adquisición Préstamos totales Renovaciones totales Signatura completa Código de barras Prestado Fecha última consulta Fecha último préstamo Préstamo Tipo de ítem
      03. BIBLIOTECA INGENIERÍA PUERTO REAL 2020-04-20 Compra 1 1 681.3/SER 3744702023 2022-01-31 2020-07-03 2020-07-03 PREST. LIBROS Monografías

Powered by Koha