Gameful second and foreign language teaching and learning : (Registro nro. 980091)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
Longitud fija campo de control | 01875nam a2200193ui 4500 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA | |
Códigos de información de longitud fija | 211118s2019 sw f 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS | |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) | 9783030047283 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador | UCA-HUM |
Lengua de catalogación | spa |
041 0# - CÓDIGO DE LENGUA | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente | Inglés |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Reinhardt, Jonathon |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Gameful second and foreign language teaching and learning : |
Resto del título | theory, research, and practice / |
Mención de responsabilidad, etc. | Jonathon Reinhardt |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Cham : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Palgrave Macmillan, |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2019 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | XIX, 311 p. ; |
Dimensiones | 22 cm |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | New language learning and teaching environments |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC | |
Nota de bibliografía, etc. | Bibliografía: p. 279-299 |
520 ## - NOTA DE SUMARIO | |
Sumario, etc, | This book offers a comprehensive examination of the theory, research, and practice of the use of digital games in second and foreign language teaching and learning (L2TL). It explores how to harness the enthusiasm, engagement, and motivation that digital gaming can inspire by adopting a gameful L2TL approach that encompasses game-enhanced, game-informed, and game-based practice. The first part of the book situates gameful L2TL in the global practices of informal learnful L2 gaming and in the theories of play and games which are then applied throughout the discussion of gameful L2TL practice that follows. This includes analysis of practices of digital game-enhanced L2TL design (the use of vernacular, commercial games), game-informed L2TL design (gamification and the general application of gameful principles to L2 pedagogy), and game-based L2TL design (the creation of digital games purposed for L2 learning). Designed as a guide for researchers and teachers, the book also offers fresh insights for scholars of applied linguistics, second language acquisition, L2 pedagogy, computer-assisted language learning (CALL), game studies, and game design that will open pathways to future developments in the field |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Segunda lengua |
Subdivisión de materia general | Adquisición |
9 (RLIN) | 11799 |
650 04 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial | Juegos educativos |
9 (RLIN) | 7532 |
Retirado | Motivo Retirado | No para préstamo | Localización permanente | Fecha adquisición | Tipo de adquisición | Préstamos totales | Signatura completa | Código de barras | Fecha última consulta | Préstamo | Tipo de ítem |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
06. BIBLIOTECA HUMANIDADES | 23/11/2021 | Compra | 800.73/REI/gam | 3744954674 | 23/11/2021 | PREST. LIBROS | Monografías |