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International and cross-cultural business research / Jean-Claude Usunier, Hester van Herk, Julie Anne Lee

Usunier, Jean-Claude.
Contributor(s): Herk, Hester van | Lee, Julie Anne.
Material type: materialTypeLabelBook; Format: print Publisher: London : SAGE Publications, 2017Description: XI, 178 p. ; 24 cm.ISBN: 9781473975897.Subject(s): Cultura de la organización | International business | Multinacionales
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Fuera de préstamo 07. BIBLIOTECA CIENCIAS SOCIALES
658.012.4/USU/int *Prof. D. Lorenzo (Browse shelf) Not for loan NO SE PRESTA 3744306985
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Índice

Bibliografía

Successfully combining cross-cultural management and business research methods, this team of international authors provide much-needed coverage of the implications that should be considered when undertaking research across different cultures.Through the implementation of methodological pluralism, the book investigates the various cultural influences that affect business theories and practices across the world, particularly the specific management styles, behavioural standards and consumer attitudes that exist in developing nations.Examples and theoretical understanding as well as vignettes, diagrams and figures are used to illustrate these key considerations, including:Language and the role of the dominant cultureDesign and implementationMethodological issuesStrategies for improving its relevance within international business.Ideal for students, researchers and practitioners looking to do business research in an international or cross-cultural context.
Combinando con éxito la gestión intercultural y los métodos de investigación comercial, este equipo de autores internacionales proporciona una cobertura muy necesaria de las implicaciones que deben tenerse en cuenta al emprender investigaciones en diferentes culturas. A través de la implementación del pluralismo metodológico, el libro investiga las diversas influencias culturales que afectan las teorías y prácticas comerciales en todo el mundo, particularmente los estilos de gestión específicos, los estándares de comportamiento y las actitudes del consumidor que existen en los países en desarrollo. Se usan ejemplos y conocimientos teóricos, así como viñetas, diagramas y figuras para ilustrar estas consideraciones clave, incluyendo: Lenguaje y El papel de la cultura dominante Diseño e implementación Aspectos metodológicos Estrategias para mejorar su relevancia dentro de los negocios internacionales. Ideal para estudiantes, investigadores y profesionales que buscan hacer investigación empresarial en un contexto internacional o intercultural.

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