Normal view MARC view ISBD view

Applied linguistics perspectives on CLIL / edited by Ana Llinares (Autonomous University of Madrid), Tom Morton (Birkbeck, University of London).

Contributor(s): Llinares, Ana [editor literario] | Morton, Tom [editor literario].
Material type: materialTypeLabelBook; Format: print Series: Language learning and language teaching ; 47.Publisher: Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins Publishing Company, 2017Description: VI, 317 p. : il. ; 24 cm.ISBN: 9789027213372.Subject(s): Lingüística aplicada | Lenguas -- Estudio y enseñanza
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Home library Call number Status Loan Date due Barcode Item holds
Monografías 06. BIBLIOTECA HUMANIDADES
801/APP (Browse shelf) Available   Shelving location | Bibliomaps® PREST. LIBROS 3744522593
Total holds: 0

Índice

Bibliografía

Conté: 1. Introduction; Content and Language Integrated Learning (CLIL): Type of programme or pedagogical model? (by Morton, Tom) --
2. Part I. Second Language Acquisition (SLA) perspectives --
3. Introduction to part I: SLA perspectives on learning and teaching language through content (by Lyster, Roy) --
4. CLIL and SLA: Insights from an interactionist perspective (by Garcia Mayo, Maria del Pilar) --
5. Motivation, second language learning and CLIL (by Sylven, Liss Kerstin) --
6. Investigating pragmatics in CLIL through students' requests (by Sobhy, Nashwa Nashaat) --
7. Part II. Systemic Functional Linguistics (SFL) perspectives --
8. Introduction to part II: Systemic Functional Linguistics: A theory for integrating content-language learning (CLL) (by Coffin, Caroline) --
9. Genre and appraisal in CLIL history texts: Developing the voice of the historian (by McCabe, Anne) --
10. Speech function analysis to explore CLIL students' spoken language for knowledge construction (by Llinares, Ana) --
11. Multi-semiotic resources providing maximal input in teaching science through English (by Forey, Gail) --
12. Part III. Discourse analysis perspectives --
13. Introduction to part III: Discourse Analysis and CLIL (by Dalton-Puffer, Christiane) --
14. Classroom interactional competence in content and language integrated learning (by Escobar Urmeneta, Cristina) --
15. Multimodal conversation analysis and CLIL classroom practices (by Evnitskaya, Natalia) --
16. Assessment for learning in CLIL classroom discourse: The case of metacognitive questions (by Pascual, Irene) --
17. Part IV. Sociolinguistic perspectives --
18. Introduction to part IV: The target language, the sociolinguistic and the educational context in CLIL programs (by Cenoz, Jasone) --
19. "I always speak English in my classes": Reflections on the use of the L1/L2 in English-medium instruction (by Lasagabaster, David) --
20. CLIL teachers' professionalization: Between explicit knowledge and professional identity (by Bonnet, Andreas) --
21. A sociolinguistic approach to the multifaceted Roles of English in English-medium education in multilingual university settings (by Dafouz, Emma) 22. Afterword --
23. Emerging themes, future research directions (by Nikula, Tarja)

Este libro representa la primera colección de estudios sobre Contenido y Aprendizaje Integrado de Lenguaje (CLIL) que reúne una gama de perspectivas a través de las cuales CLIL ha sido investigado dentro de Lingüística Aplicada. El objetivo del libro es mostrar cómo las cuatro perspectivas de adquisición de segundo idioma (SLA), lingüística funcional sistémica (SFL), análisis del discurso y sociolingüística resaltan diferentes aspectos importantes de CLIL como contexto para el desarrollo del segundo idioma. Cada una de las cuatro secciones del libro se abre con una descripción general de una de las perspectivas escritas por un académico destacado en el campo, y luego siguen tres estudios empíricos que se centran en aspectos específicos de CLIL vistos desde esta perspectiva. Los temas cubiertos incluyen la motivación, el uso de tareas, el desarrollo pragmático, las funciones del habla en la interacción hablada, el uso del lenguaje evaluativo para expresar el conocimiento del contenido por escrito, la interacción multimodal, la evaluación del aprendizaje, el uso de L1 en el aula, la instrucción en inglés en las universidades. , y las identidades profesionales de los docentes de CLIL.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha